З першого жовтня Україна повністю перейшла на електронні лікарняні. Після завершення перехідного періоду до правил створення медичних висновків і роботи з е-лікарняними було внесено ряд змін – їх напрацювали, аналізуючи зворотній зв’язок від усіх учасників процесу, наявні пропозиції, зауваження і кейси. Це дозволило оптимізувати кожну з ланок і мінімізувати можливі помилки.

Про нові норми і актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними під час онлайн-семінару Федерації аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України розповіла Анна Харченко, заступниця начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Щодо функціонування паперових лікарняних

«З першого жовтня відбувся повний перехід на медичні висновки про тимчасову непрацездатність. Це означає, що відтепер пацієнтам за новими страховими випадками будуть формуватись виключно електронні лікарняні. Зокрема, відтепер в разі вагітності та пологів, а також для пацієнтів з діагнозами чутливих нозологій (таких як ВІЛ/СНІД і розлади психіки) також створюються е-лікарняні (у перехідний період з цих причин непрацездатності видавали паперовий листок). Водночас, ми прогнозуємо, що в окремих випадках паперові лікарняні будуть зустрічатись роботодавцям ще близько двох років. Це пов’язано з довготривалими хворобами, щодо яких раніше було видано первинні паперові лікарняні, і періодом в 12 місяців, упродовж якого застрахована особа має право передати свій лікарняний роботодавцю для призначення матеріального забезпечення», – говорить Анна Харченко.

Існують лише чотири виключення, у разі яких пацієнту видадуть паперовий лікарняний:

● це продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021;

● технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не було усунуто упродовж 5 днів;

● помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни;

● а також у разі всиновлення новонародженої дитини.

Нагадаємо, що за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

Щодо дати, коли е-лікарняний стає підставою для призначення допомоги

«При створенні медичного висновку, на підставі якого формується електронний лікарняний, можуть бути допущені помилки, технічні неточності, вказана недостовірна інформація. У такому випадку лікар упродовж 7 днів з дня формування може внести до нього зміни – для цього створюється окремий коректний медичний висновок, за яким створюється новий е-лікарняний. А електронний лікарняний, який сформувався за першим, помилковим медичним висновком, змінить свій статус на «помилково сформований», – пояснює Анна Харченка.

З цією нормою пов’язана дата, з якої електронний лікарняний може бути використаний роботодавцем для призначення матеріального забезпечення – з 01 жовтня е-лікарняний вважається виданим та є готовим до сплати через повні 7 днів після дати свого закриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 01 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 10.10.2021 та буде вважатись виданим (стане готовим до сплати) з 18.10.2021.

Зверніть увагу, що в особистих кабінетах на вебпорталі Пенсійного фонду е-лікарняний може мати статус «готовий до сплати» вже на наступний день після дати закриття, однак брати його до роботи і починати процедуру призначення матеріального забезпечення варто лише на восьмий день.

Щодо зростання кількості лікарняних

«Якщо раніше лікар видавав листок непрацездатності після одужання пацієнта, під час чого могло пройти декілька візитів на огляд, то тепер часто кожен візит застрахованої особи до лікаря завершується формуванням медичного висновку і створенням електронного лікарняного. Це зручно для пацієнта, адже кожен лікарняний передбачає окреме нарахування матеріального забезпечення, і працівник може отримувати допомогу по тимчасовій непрацездатності швидше, декількома окремими шматочками. Водночас це створює додаткове навантаження на страхувальників, які замість одного лікарняного, наприклад, на 10 днів, мають розглянути і розрахувати два е-лікарняних, кожен по 5 днів», – зазначає Анна Харченко.

Щодо номеру електронного лікарняного

«До унікального номеру е-лікарняного для зручності страхувальників було додано номер страхового випадку – це дає можливість легко зрозуміти, є лікарняний первинним чи продовженням», – говорить Анна Харченко.

Тепер номер електронного лікарняного генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії).

Щодо перекриття періодів непрацездатності в різних е-лікарняних однієї особи

«Бувають випадки, коли, наприклад, під час загальної хвороби працівника занедужує його дитина і створюється ще один лікарняний, уже по догляду за хворою дитиною. Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони будуть враховуватись автоматично і за відсутності збоїв роботодавець взагалі не бачитиме ті лікарняні, які було «скорочено» через перекриття строків непрацездатності. «Скорочені» лікарняні отримують статус «недійсний», – зазначила Анна Харченко.

Правила скорочення періодів тимчасової непрацездатності у лікарняних визначено у Додатку до Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності.

Вони враховують вичерпний перелік випадків накладання одна на одну різних причин непрацездатності та їх пріоритету: наприклад, лікарняний по ізоляції від COVID-19 переривається в разі створення е-лікарняного по вагітності та пологах, загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо, а електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності.

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

IMG 16b3b8cc67cd0cfabbea41572ae30f79 V

 

Янчак Олександр Миколайович

Голова районної ради

  •   У ПРИМІЩЕННЯХ ВИБОРЧИХ ДІЛЬНИЦЬ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ: -застосування не сертифікованих електронагрівальних приладів; -самовільне влаштовування додаткових електромереж; -паління поза спеціально відведених для цього місць; -зачинення наглухо дверей на шляхах евакуації під час проведення виборів. ПОРЯДОК ДІЙ ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ - негайно повідомити пожежно-рятувальну службу по телефону 101, вказавши точну адресу закладу, місце виникнення пожежі, обстановку на пожежі, а також повідомити своє прізвище; - вжити заходів по евакуації людей, гасіння (локалізації) пожежі та збереження матеріальних цінностей, скриньок та бюлетенів для голосування; - повідомити про пожежу керівника чи відповідну компетентну особу, чергового на об’єкті; ДІЇ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА: Категорично забороняється: - торкатися предмету і пересувати його; - користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух); - заливати його рідинами, засипати ґрунтом або чимось його накривати; - торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання. При виявленні підозрілого предмету телефонуйте 101 або 102. Відповідальність за протипожежний та техногенний стан приміщень виборчих дільниць покладається на керівників підприємств та організацій, де вони розміщуються, та голів виборчих комісій, які зобов’язані: - забезпечити дотриманням протипожежного режиму; - слідкувати за станом шляхів евакуації, не допускати їх захаращення; - забезпечити приміщення необхідними засобами пожежогасіння (вогнегасниками); - для аварійного освітлення забезпечити приміщення не менш ніж двома електричними ліхтарями; - забезпечити приміщення сертифікованими подовжувачами; - лампи розжарення замінити на економні (LED); - не допускати утворення натовпу в приміщенні виборчої дільниці; - чітко визначити порядок входу та виходу людей на виборчій дільниці; - відповідальні посадові особи та обслуговуючий персонал об’єкта повинні пройти інструктажі з питань дотримання заходів безпеки та порядку дій на випадок загрози або виникнення надзвичайної ситуації   Дністровський РВ ГУ ДСНС України у Чернівецькій області
  • На підставі Закону України “Про військовий обов’язок та військову службу” від 25.03.1992 року № 2232-ХІІ, Постанови Кабінету Міністрів України від 21.03.2002 року № 352 “Про затвердження Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу”, Указу Президента України № 71/2021 від 24 лютого 2021 року, наказу начальника Дністровського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 16.08.2021 року № 26, з з 01 жовтня по 31 грудня 2021 року проводитись призов громадян України на строкову військову службу На призовну дільницю Дністровського району для призову на строкову військову службу з”явитись всім громадянам яким в період чергового призову виповнилося 18 років, а також громадянам, які народилися у 1994 – 2003 роках, у яких закінчилася відстрочка від призову або які не призвані на строкову військову службу з різних обставин. Всі громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу, зобов’язані прибути на призовну дільницю за адресою: смт. Кельменці вул. Чорновола, 1 Дністровського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки в зазначений час з документами, що вказані в особистих повістка Дністровського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки. Громадянам, які не отримали особистих повісток для призову на строкову військову службу, зобов’язані прибути в районний територіальний центр до 01 жовтня 2021 року, маючи при собі документи, які засвідчують особу. Усім особам призовного віку, які підлягають призову на строкову військову службу і тимчасово перебувають на території Дністровського району негайно повернутися до місця постійного проживання та з’явитися у територільний центр по місцю проживання для проходження призовної комісії. Громадяни, які ухиляються від призову і не з’являються за повісткою до територіального центру, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.    Крім того,  Дністровський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки окрім команд ЗСУ буде здійснювати набір на строкову військову службу в Національну гвардію України та Державну прикордонну службу України з можливістю вибору місця проходження строкової військової служби. Дністровський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки.
  • Кабінетом Міністрів України прийнято Розпорядження від 11.10.2021 № 1234-р «Деякі питання діяльності акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (далі – Розпорядження). Відповідно до Розпорядження ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» здійснює правочин, зокрема, щодо укладання додаткових угод до договорів постачання природного газу для виробництва теплової електроенергії на 2021-2024 роки та договорів постачання природного газу бюджетним установам та організаціям відповідно до примірного договору. НАК «Нафтогаз України» пропонує бюджетним організаціям середньострокові контракти із фіксованою ціною на газ – 13,7 грн за кубометр (із врахуванням транспортування та ПДВ – 16,8 грн). Однією із умов примірного договору постачання природного газу бюджетним установам та організаціям визначено, що постачальник передає споживачу замовлений природний газ у період з жовтня 2021 року до грудня 2022 року На офіційному сайті ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» опубліковано інформацію до уваги бюджетних установ та організацій про порядок укладання договору на постачання природного газу. Контактні дані для укладання договорів постачання природного газу БЮДЖЕТНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ з ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» у Чернівецькій області: cherniv-bo@naftogaztrading.com.ua. Бюджетним установам і організаціям необхідно підготувати пакет документів і надіслати на електронну адресу для опрацювання. Перелік документів для завантаження: 1. Алгоритм дій для бюджетних установ та організацій щодо укладання договорів. 2. Договір постачання природного газу (для бюджетних установ та організацій). 3. Протокол переговорів (для бюджетних установ та організацій при надзвичайній ситуації). 4. Протокол переговорів (для бюджетних установ та організацій, якщо відкриті торги не відбулись). Завантажити документи можна за посиланням: https://auc.org.ua/novyna/naftogaz-treydyng-opublikuvav-dogovir-na-postacha Органи Казначейства здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів відповідно до Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс) законодавства у сфері закупівель, інших актів законодавства України, що не суперечать бюджетному законодавству та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012   № 309, (далі – Порядок № 309). Згідно з пунктом 2.1 Порядку № 309 розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів), з урахуванням планів асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), помісячних планів використання бюджетних коштів відповідно до статті 48 Кодексу. Довгострокове зобов'язання – зобов'язання розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), строк дії якого перевищує один бюджетний період та відповідно до якого необхідно здійснити платежі протягом поточного та майбутніх бюджетних періодів, узяте на облік органами Казначейства в межах бюджетних асигнувань з урахуванням календарного плану до довгострокового договору (пункт 1.4 Порядку № 309). Пунктом 2.2 Порядку № 309 встановлено, що за довгостроковими бюджетними зобов’язаннями, строк дії яких перевищує один бюджетний період (довгострокові договори, більше одного року), суми в Реєстрі бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів проставляються у межах планових показників поточного бюджетного періоду на підставі даних календарного плану до довгострокового договору. Одночасно, статтею 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що органи Казначейства до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряють наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення процедури закупівлі, що підтверджують проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та за результатами якої укладено договір про закупівлю та вживає заходів з недопущення здійснення платежів із рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю у випадках, зокрема, відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам необхідних документів, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті. З метою дотримання положень Кодексу та Порядку № 309 реєстрація в органах Казначейства бюджетних зобов’язань щодо постачання природного газу бюджетним установам та організаціям в 2021–2022 роках буде здійснюватися на підставі довгострокових договорів у межах бюджетних асигнувань з урахуванням календарного плану до договору (зразок додається), при поданні: - Реєстру бюджетних зобов»язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та підтвердних документів на предмет відповідності даних уключених до Реєстру; - документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері закупівель (при потребі). Календарний план до договору постачання природного газу від ………№……… 2021 рік 2022 рік Усього Керівник                   ______________                      Власне ім'я ПРІЗВИЩЕ                                           (підпис) М. П.* ___________ * Для клієнтів, які є суб'єктами господарювання, організаціями та не утримуються за рахунок бюджетних коштів, використання печатки відповідно до законодавства не є обов'язковим.

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda