ОСНОВНІ ПОДІЇ

Рішення про надання соціальних послуг з: Інформування http://surl.li/dnuvr Соціальної адаптації http://surl.li/dnuwe Соціальної інтеграції та реінтеграції http://surl.li/dnuwr Супроводу під час інклюзивного навчання http://surl.li/dnuxv Денного догляду дітей з інвалідністю http://surl.li/dnuym Соціального супроводу при працевлаштуванні та на робочому місці http://surl.li/dnvam Стаціонарного догляду http://surl.li/dnvaz Паліативного догляду http://surl.li/dnvdm Надання транспортних послуг http://surl.li/dnvdy Перекладу жестовою мовою http://surl.li/dnviu Надання притулку http://surl.li/dnvlm https://www.facebook.com/mintsyfra

Шановні залізничники та ветерани залізничного транспорту! Прийміть щиросердні вітання з нагоди вашого професійного свята! Сьогодні ми вшановуємо вашу нелегку, наполегливу працю. З перших днів війни ви евакуюєте поранених українських військових, вивозите цивільних з регіонів, де йдуть бої, відправляєте біженців за кордон, ремонтуєте колії. Дякуємо за вашу роботу, відповідальність, професіоналізм і терпіння! Висловлюємо вам, шановні працівники та ветерани залізничного транспорту вдячність за сумлінну працю і бажаємо вам міцного здоров’я, добробуту, миру та оптимізму.

Шановні жителі Дністровського району! Загиблого захисника Андрія Анатолійовича ГРАМУ з села Василівка, який став до боротьби за вільну, демократичну Україну та віддав найдорожче, що мав, - своє життя, зустрічаємо сьогодні, 02 листопада, о 12.30 при в'їзді в місто Новодністровськ. Прощання із загиблим Героєм відбудеться о 13.30 в рідному селі захисника. Вшануймо вірного сина України! Поділяємо весь біль і сум від втрати Героя з його рідними, близькими, друзями. Царство небесне та вічна слава захиснику України! https://www.facebook.com/sokmiskrada

Шановні жителі Дністровського району! Бабин Яр – місце пам’яті близько 100 тисяч цивільних громадян і військовополонених, розстріляних нацистами у 1941–1943 роках. Голокост – важка незагоєна рана в історії України в Другій світовій війні. Після відкриття й осмислення його жахів, геноциди продовжують ставатися. Сьогодні в Україні війна. Жорстокі масові вбивства чоловіків, жінок, дітей, літніх людей, тортури – фізичні та моральні жахають цивілізований світ. Пам’ятаймо про всіх безвинно загиблих жертв 1941-1943 років та сьогодення. Вічна та світла пам’ять загиблим!

Набув чинності Порядок повернення невикористаної частини коштів, сплачених за участь у пробному ЗНО-2022 bit.ly/3qTQykN. Цьогоріч через війну в Україні скасовано проведення традиційного ЗНО, пробного ЗНО-2022. bit.ly/3f9LBBN Для повернення/перерахунку коштів, сплачених за проведення пробного ЗНО, учасники мають: Авторизуватися на спеціальному сервісі bit.ly/3qYMvne на сайті Українського або відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти, зазначивши назву регіонального центру, якому було сплачено за послугу, логін та пароль доступу до персональної сторінки учасника пробного ЗНО. Вибрати, куди перерахувати кошти: на підтримку Збройних сил України чи на особистий (або іншої фізичної особи) рахунок. Також охочі можуть здійснити перерахунок тих коштів, які мають бути повернені за послугу з проведення пробного тестування, на підтримку Збройних сил України.

Працює «гаряча лінія» для психологічної допомоги українцям, які постраждали від війни https://bit.ly/3S7A3wY В Україні діє державна інформаційна платформа Діти війни https://bit.ly/3LopxPy Бізнес за підтримки Мінцифри та МЗС запустив маркетплейс для просування українського експорту https://bit.ly/3qICElp Як подати заяву на усиновлення на порталі Дія? https://bit.ly/3qLzL36 Ворог знищив житло: як отримати державну допомогу https://bit.ly/3BNgVPn Мінагрополітики інформує, як отримати субсидію на одиницю оброблювальних угідь через ДАР https://bit.ly/3UfAo2z Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені Катерини Білокур https://bit.ly/3eMdZtg Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. Г. Дерегуса https://bit.ly/3qJiSGf Стартував конкурс на здобуття державних іменних стипендій найкращим молодим ученим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні https://bit.ly/3Uky8qA За скільки має приїхати “швидка”: роз’яснення МОЗ https://bit.ly/3BqRaD6 Як подати заявку на Програму медичної евакуації https://bit.ly/3DxZxQa Особи з тимчасово окупованих та особливо небезпечних територій можуть подавати заяви та проходити випробування впродовж всієї вступної кампанії https://bit.ly/3Lkj9sE

Міністерство соціальної політики нагадує, що для зручності працює низка інформаційних ресурсів щодо соціального захисту населення, а саме: Національна соціальна сервісна служба України (Нацсоцслужба) - (044) 289- 87-89, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. document.getElementById('cloak0311d2eecf1d002eecf566b625560065').innerHTML = ''; var prefix = 'a' + 'i' + 'o'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy0311d2eecf1d002eecf566b625560065 = 'nf' + ''; addy0311d2eecf1d002eecf566b625560065 = addy0311d2eecf1d002eecf566b625560065 + 'nss' + '' + 'gv' + '' + ''; var addy_text0311d2eecf1d002eecf566b625560065 = 'nf' + '' + 'nss' + '' + 'gv' + '' + '';document.getElementById('cloak0311d2eecf1d002eecf566b625560065').innerHTML += ''+addy_text0311d2eecf1d002eecf566b625560065+''; . (сайт - https://nssu.gov.ua/ , сторінка у мережі Фейсбук - https://www.facebook.com/nssu.national.social.service.ukraine/ ) Контакт-центр Пенсійного фонду України - 0-800-503-753, (044) 281-08-70, (044) 281-08-71, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. document.getElementById('cloakd7468bf2f8699905a0124af067179180').innerHTML = ''; var prefix = 'a' + 'i' + 'o'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addyd7468bf2f8699905a0124af067179180 = 'nf' + ''; addyd7468bf2f8699905a0124af067179180 = addyd7468bf2f8699905a0124af067179180 + 'pf' + '' + 'gv' + '' + ''; var addy_textd7468bf2f8699905a0124af067179180 = 'nf' + '' + 'pf' + '' + 'gv' + '' + '';document.getElementById('cloakd7468bf2f8699905a0124af067179180').innerHTML += ''+addy_textd7468bf2f8699905a0124af067179180+''; , (сайт – www.pfu.gov.ua, сторінка у мережі Фейсбук - https://www.facebook.com/pfu.gov.ua Міністерство соціальної політики: Telegram: https://t.me/MinSocUA YouTube: https://youtube.com/.../%D0%9C%D1%96%D0%BD%D1%96%D1%81%D1... єДопомога https://edopomoga.gov.ua/ Instagram.com/edopomoga.gov.ua Крім офіційного сайту міністерства, функціонує два сайти Фондів: Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, сайт - https://www.ispf.gov.ua/, сторінка у мережі Фейсбук - https://www.facebook.com/ispf.gov.ua Регіональні відділення фонду - https://www.ispf.gov.ua/pro-fond/regionalni-viddilennya. Фонд соціального страхування України сайт – http://www.fssu.gov.ua/.../index;jsessionid... сторінка у мережі Фейсбук - https://www.facebook.com/SocialFundUA Номери гарячих ліній робочих органів виконавчої дирекції Фонду (http://www.fssu.gov.ua/.../main/uk/publish/article/981073).

Українці можуть отримувати ліки безоплатно або з невеликою доплатою в аптеках, які мають договір із Національною службою здоров’я України (НСЗУ). Вартість відпущених пацієнтам ліків аптекам відшкодовує держава. В Україні вже понад 3,6 млн пацієнтів користуються програмою «Доступні ліки». З початку 2022 року аптечні заклади, які беруть участь у програмі, отримали відшкодування від НСЗУ за відпущені лікарські засоби, включаючи препарати інсуліну, на близько 1,5 млрд грн. Наразі до програми реімбурсації (відшкодування) входить 401 лікарський засіб. Серед них: лікарські засоби для лікування серцево-судинних хвороб, профілактики інфаркту та інсульту, цукрового діабету (включно з препаратами інсуліну), розладів психіки та поведінки, епілепсії, бронхіальної астми та нецукрового діабету. Нещодавно програму реімбурсації було розширено двома препаратами проти хронічних обструктивних захворювань легень. Під час дії воєнного стану лікарі можуть виписувати як електронні, так і паперові рецепти – виходячи із наявних технічних можливостей. На аптеках, які беруть участь у програмі «Доступні ліки», є відповідна позначка – це наліпка на вхідних дверях із текстом «Тут є Доступні ліки». Знайти найближчу аптеку з «доступними ліками» допоможуть працівники контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. https://www.facebook.com/moz.ukr

Зазначеними змінами знято обмеження щодо кількості виїздів за кордон для осіб з інвалідністю та осіб, що їх супроводжували. Унормовано питання підтвердження факту догляду, особами, які здійснюють догляд за особою, яка має потребу в ньому. Збільшено строк для звернення супроводжуючих осіб до закордонної дипломатичної установи України в державі перебування для взяття осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю на консульський облік до семи робочих днів. https://www.facebook.com/KabminUA

Міністерство соціальної політики ініціює вирішення проблем призначення субсидій і пільг в умовах війни https://bit.ly/3B5aQgV В Україні буде створено мережу регіональних представництв Уповноваженого з питань зниклих безвісти https://bit.ly/3cK4XMS Понад 1 мільйон заяв на виплату допомоги передано Мінсоцполітики до Всесвітньої продовольчої програми ООН https://bit.ly/3wRnQo5 Іпотека під 3%: ще 500 сімей ВПО відібрано для отримання пільгових кредитів https://bit.ly/3AI4fHN Уряд оптимізував програму «Прихисток» https://bit.ly/3RzT5vQ За українською програмою діти на тимчасово окупованих територіях зможуть вчитися у школах дистанційно https://bit.ly/3RyrI52 МОЗ: ЮНІСЕФ продовжує надавати підтримку Україні https://bit.ly/3wRFiZu Уряд удосконалив механізм призначення державних стипендій молодим ученим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні https://bit.ly/3RrBgyE Уряд разом з місцевою владою напередодні зими забезпечать внутрішніх переселенців належними умовами https://bit.ly/3B92hBH Уряд розширив перелік пріоритетних видатків на соціальну сферу, освіту та медицину https://bit.ly/3RegxP9 Підсумки важливих рішень у сфері соціальної політики за тиждень: Міністерство соціальної політики ініціює вирішення проблем призначення субсидій і пільг в умовах війни https://bit.ly/3B5aQgV В Україні буде створено мережу регіональних представництв Уповноваженого з питань зниклих безвісти https://bit.ly/3cK4XMS Понад 1 мільйон заяв на виплату допомоги передано Мінсоцполітики до Всесвітньої продовольчої програми ООН https://bit.ly/3wRnQo5 Іпотека під 3%: ще 500 сімей ВПО відібрано для отримання пільгових кредитів https://bit.ly/3AI4fHN Уряд оптимізував програму «Прихисток» https://bit.ly/3RzT5vQ За українською програмою діти на тимчасово окупованих територіях зможуть вчитися у школах дистанційно https://bit.ly/3RyrI52 МОЗ: ЮНІСЕФ продовжує надавати підтримку Україні https://bit.ly/3wRFiZu Уряд удосконалив механізм призначення державних стипендій молодим ученим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні https://bit.ly/3RrBgyE Уряд разом з місцевою владою напередодні зими забезпечать внутрішніх переселенців належними умовами https://bit.ly/3B92hBH Уряд розширив перелік пріоритетних видатків на соціальну сферу, освіту та медицину https://bit.ly/3RegxP9 Підсумки важливих рішень у сфері соціальної політики за тиждень: Міністерство соціальної політики ініціює вирішення проблем призначення субсидій і пільг в умовах війни https://bit.ly/3B5aQgV В Україні буде створено мережу регіональних представництв Уповноваженого з питань зниклих безвісти https://bit.ly/3cK4XMS Понад 1 мільйон заяв на виплату допомоги передано Мінсоцполітики до Всесвітньої продовольчої програми ООН https://bit.ly/3wRnQo5 Іпотека під 3%: ще 500 сімей ВПО відібрано для отримання пільгових кредитів https://bit.ly/3AI4fHN Уряд оптимізував програму «Прихисток» https://bit.ly/3RzT5vQ За українською програмою діти на тимчасово окупованих територіях зможуть вчитися у школах дистанційно https://bit.ly/3RyrI52 МОЗ: ЮНІСЕФ продовжує надавати підтримку Україні https://bit.ly/3wRFiZu Уряд удосконалив механізм призначення державних стипендій молодим ученим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні https://bit.ly/3RrBgyE Уряд разом з місцевою владою напередодні зими забезпечать внутрішніх переселенців належними умовами https://bit.ly/3B92hBH Уряд розширив перелік пріоритетних видатків на соціальну сферу, освіту та медицину https://bit.ly/3RegxP9

Право на дострокове призначення пенсії за віком надано одному з батьків дітей, хворих на тяжкі, рідкісні захворювання, яким не встановлено інвалідність, які виховали їх до досягнення шестирічного віку. Дострокові пенсії призначаються матерям тяжко хворих дітей після досягнення віку 50 років та за наявності не менше ніж 15 років страхового стажу. Дострокова пенсія за віком батькові, який виховував тяжко хвору дитину до шестирічного віку, може бути призначена за вибором матері або в разі її відсутності після досягнення батьком віку 55 років та за наявності у нього страхового стажу не менше ніж 20 років. Визначення терміну “тяжко хвора дитина, якій не встановлено інвалідність” дано у статті 1 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. До заяви про призначення дострокової пенсії за віком матерям (батькам) тяжко хворих дітей необхідно надати, зокрема, документ про народження дитини та довідку медичного закладу про захворювання дитини, що мало місце до шестирічного віку. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2040-20#Text

Цьогоріч українці не матимуть додаткових вихідних у квітні та травні через воєнний стан — 25 квітня, 2 травня та 9 травня будуть робочими днями, які оплачуватимуться у звичайному порядку. Держпраці повідомила, що цьогоріч 25 квітня, 2 та 9 травня будуть звичайними робочими днями, які оплачуватимуться у звичайному порядку. Навесні 2022 року мали би бути вихідними днями понеділки 25 квітня (перенесення вихідного з 24.04.2022), 2 травня (перенесення вихідного з 01.05.2022) та 9 травня (святковий день). Однак статтею 6 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" встановлено інші правила на період воєнного стану, а саме призупинено дію статті 73 КЗпП щодо визначення святкових і неробочих днів. Тому 25 квітня, 2 травня та 9 травня є звичайними робочими днями, робота в які оплачується у звичайному порядку.

Відповідне рішення 03.02.2022 року ухвалила обласна комісія з ТЕБ та НС. Головна санітарна лікарка Чернівецької області Наталія Гопко на цьому засіданні пропонувала продовжити на Буковині дистанційну форму навчання у всіх навчальних закладах області до 11 лютого. За її словами, ситуація з ковід-захворюваністю в Чернівецькій області залишається "вкрай напруженою".

Слухінська Галина Петрівнанародилася 15.07.1981 року в селі Бузовиця Кельменецького району Чернівецької області. Громадянка України. У 1998 році закінчила Бузовицьку середню школу I-ІII ступенів із відзнакою, здобувши повну загальну середню освіту. Має 2 вищі освіти. У 2004 р. закінчила Харківський політехнічний інститут за спеціальністю «Екологія та охорона навколишнього природного середовища». У 2013 році закінчила з відзнакою Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України за спеціальністю «Державне управління та місцеве самоврядування», здобувши другу вищу освіту "Магістр державного управління". З 1998 року працювала керівником гуртків Кельменецького дитячо-юнацького центру. З квітня 2003 року – вчитель біології та хімії Вартиковецької школи І-ІІ ст. У квітні 2004 року призначена на посаду головного спеціаліста відділу організаційної та кадрової роботи апарату Кельменецької райдержадміністрації. З березня 2011 року по січень 2021 року працювала у виконавчому апараті Кельменецької районної ради на посадах: головний спеціаліст відділу з питань діловодства, розгляду звернень та контролю; заступник начальника відділу з питань діловодства та організаційної роботи; начальник відділу з питань діловодства та організаційної роботи. У січні 2021 року призначена на посаду начальника відділу з питань організаційної роботи і діловодства, розгляду звернень та контролю виконавчого апарату Дністровської районної ради. З травня 2021 року по даний час працює на посаді керуючого справами Дністровської районної ради. Депутат Кельменецької селищної ради VІІІ скликання.

Шановні жителі Дністровського району! 103 роки тому, 3 листопада 1918 року, в Чернівцях відбулося Буковинське Віче, результатом якого стало проголошення возз'єднання Північної Буковини із Західно-Українською Народною Республікою та подальша Злука з «Великою Україною». Тисячі патріотів пронесли у своїх серцях вогонь, запалений учасниками мітингу. Віддаючи данину шани та поваги учасникам і послідовникам Буковинського віча, маємо бути гідними їх мудрих настанов. Нині, в час воєнного конфлікту на сході нашої держави, ми маємо, вкотре озираючись на минуле, ствердно для себе зрозуміти, Україна – єдина, неподільна, соборна держава, в якій її громадяни хочуть жити в мирі та повній взаємній злагоді. З нагоди свята, хочу побажати всім жителям району мирного неба, щастя і миру, добробуту соціального і духовного, єднання у розбудові нашого краю.

13 вересня 2021 року в залі засідань Дністровської районної ради заступником Чернівецького військового комісара Валерієм АНТАНАЧУКОМ за участю голови Дністровської районної ради Олександра ЯНЧАКА, голови Дністровської районної державної адміністрації Олега МЕЛЬНИЧУКА, начальника Дністровського районного відділу поліції головного управління національної поліції в Чернівецькій області Романа БАНДУРЯКА, начальника 5-го державного пожежно-рятувального загону Головного Управління ДСНС у Чернівецькій області Сергія ТОДОРЮКА, відбулося представлення начальника Дністровського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки підполковника Олександра ГЛАДКОГО. З вуст голови прозвучали побажання результативної та конструктивної роботи та всебічна підтримка в межах наданих йому повноважень.

Із 29 червня 2021 року запрацювали зміни, внесені до двох нормативних документів щодо казначейського обслуговування бюджетів — Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансівУкраїни23.08.2012 N 938 (надалі – Порядок №938) та Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України24.12.2012 N 1407 (надалі – Порядок № 1407). Зміни загальні для обох Порядків: • по-перше, в усіх додатках до Порядку № 938 та Порядку № 1407 реквізит «ініціали, прізвище» змінено на «Власне ім’я, ПРІЗВИЩЕ»; • по-друге, уточнено порядок подання до Казначейства документів на виплату зарплати. Зокрема, розпорядники повинні надати платіжні доручення на перерахування (сплату), у тому числі на єдиний рахунок, утримань із зарплати та нарахувань на неї. Водночас можна одразу надати документи, що підтверджують фактичну сплату ПДФО, ВЗ та ЄСВ. Таке уточнення зумовлено запровадженням з 01.01.2021 р. єдиного рахунку для сплати податків, зборів та ЄСВ. Нагадаємо: будь-які платники податків можуть, а не зобов’язані використовувати єдиний рахунок. Зміни в обслуговуванні держбюджету Уточнено порядок унесення змін до мережі розпорядників і одержувачів коштів держбюджету (п. 2.4 Порядку № 1407). Зокрема, після внесення до Єдиного реєстру оновленої інформації орган Казначейства формує протокол розбіжностей даних мережі та Єдиного реєстру. Останній є підставою для складання реєстру змін до мережі (додаток 2 до Порядку № 1407). Його має скласти й подати до Казначейства головний розпорядник (розпорядник нижчого рівня) протягом трьох робочих днів. Зміни в обслуговуванні місцевих бюджетів 1. Код ТПКВКМБ у Порядку № 938 замінили на «КПКВК». 2. Встановлено чіткий та конкретний строк, протягом якого місцеві фіноргани повинні довести до головних розпорядників витяги із затвердженого розпису місцевих бюджетів, — протягом трьох робочих днів. Ці витяги (додатки 6, 7 до Порядку № 938) є підставою для затвердження кошторисів, планів асигнувань загального та спеціального фондів місцевих бюджетів розпорядниками та планів використання бюджетних коштів одержувачами. 3. Уточнено «закупівельну» підставу для відмови Казначейства у виконанні платіжного доручення. А конкретно, віднині казнечеї не приймуть платіжне доручення до виконання у разі (п.п. «є» п. 10.8 Порядку № 938): • відміни процедури закупівлі; • набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів закупівлі недійсною та/або договору про закупівлю нікчемним; • призупинення процедури закупівлі відповідно до ст. 18 Закону № 9225; 5 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII. • наявності відповідного рішення органу оскарження згідно зі ст. 18 Закону № 922. 4. Передбачено у 2021 році перерахування залишків коштів (у тому числі боргових зобов’язань) місцевих бюджетів ліквідованих районів і розформованих територіальних громад до місцевих бюджетів новоутворених районів і сформованих територіальних громад. Останні мають показати ці надходження в розд. IV «Фінансування» Звіту про виконання місцевих бюджетів та Звіті про надання та використання місцевими бюджетами дотацій та субвенцій, отриманих з держбюджету як залишки коштів (у тому числі боргові зобов’язання).

Хотинське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області (далі – Хотинське відділення управління) повідомляє, що за оперативними даними в січні-червні 2021 року від страхувальників прийнято 602 заяви-розрахунки для фінансування матеріального забезпечення за 998 застрахованими особами на загальну суму 6,271 млн грн, що на 1,321 млн грн, або на 27,5%, більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. У тому числі на допомогу: - по тимчасовій непрацездатності – 3,534 млн грн, або 56,4%, суми витрат на матеріальне забезпечення для 893 застрахованих осіб; - по вагітності та пологах – 2,704 млн грн, що становить 43,1% для 97 застрахованих осіб; - на поховання – 32,8 тис. грн (0,5%) для 8 застрахованих осіб. Сума витрат на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності за І півріччя 2021 року порівняно з аналогічним періодом 2020 року збільшилась на 1,323 млн грн, або на 59,9 відсотка. Кількість днів непрацездатності, які надійшли до оплати, збільшилась на 49,0% і склала 12882 дні. Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності станом на 01.07.2021 склав 274,35 грн проти 255,70 грн за попередній аналогічний період, тобто зріс на 18,65 грн, або 7,3 відсотка. Сума витрат на виплату допомоги по вагітності та пологах за І півріччя 2021 року порівняно з відповідним періодом 2020 року зросла на 13,694 тис. грн, або на 0,5 відсотка. При цьому кількість днів непрацездатності, які надійшли до оплати, зменшилась на 18,3% і склала 10780 днів. Витрати на виплату допомоги на поховання за звітний період становлять 32,8 тис. гривень. Допомогу отримали 8 застрахованих осіб. Нагадаємо, що розмір разової допомоги на поховання застрахованих осіб становить 4100,00 гривень. Витрати на виплату допомоги застрахованим особам, які знаходилися на ізоляції від COVID-19, за звітний період становлять 20,6 тис. гривень. Допомогу отримали 20 застрахованих осіб. Нагадаємо, що розмір допомоги виплачується у розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу. При цьому перші 5 днів оплачує роботодавець. Водночас, медичним працівникам допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується в розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу, починаючи з 19 травня 2020 року. Одночасно доводимо до вашого відома, що набув чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» від 01.06.2021 № 1066, яким затверджено, серед іншого, Порядок формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та Інструкцію по роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та листками непрацездатності на період дії перехідної моделі до 01 вересня 2021 року. Це означає, що пацієнту, залежно від технічної можливості закладу, лікуючий лікар, який вже працює в медичній інформаційній системі та вносить відомості до електронної системи охорони здоров’я, може сформувати медичний висновок про тимчасову непрацездатність з подальшою трансформацією його в е-лікарняний (електронний документ, що формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності Пенсійного фонду України) або видати паперовий листок непрацездатності. Під час перехідного періоду обидва види документів (сформований е-лікарняний, паперовий листок непрацездатності) є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності працівника, підставою для звільнення його від роботи та для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності як за рахунок коштів роботодавця, так і за рахунок коштів Фонду. Таким чином, на підставі медичного висновку (медичних висновків) про тимчасову непрацездатність в Електронному реєстрі листків непрацездатності формуватиметься листок непрацездатності у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Сформований листок непрацездатності у день створення стає доступним для перегляду в кабінетах страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, але до дати закінчення періоду його дії не може передаватися до страхувальника як підстава для нарахування матеріального забезпечення. Сформований листок непрацездатності з причиною непрацездатності “вагітність і пологи” передається страхувальнику як підстава для нарахування матеріального забезпечення у день створення. При цьому працівнику не потрібно роздруковувати е-лікарняний та надавати роботодавцю будь-яких паперових підтверджень про тимчасову непрацездатність. Достатньо лише повідомити у будь-який доступний спосіб комунікації роботодавця про факт формування лікуючим лікарем медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Інформацію по своїх листках непрацездатності (номер, дата відкриття, дата закриття, причина непрацездатності) працівник може отримати у пункті меню особистого кабінету громадянина «Мої листки непрацездатності». Враховуючи вищевикладене, листок непрацездатності, що формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності, є такою ж підставою для звільнення від роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, як і його паперова версія. !!! Звертаємо увагу, що отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення. Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13. Додаткову інформацію щодо: - користування Електронним кабінетом роботодавця можна отримати, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0-800-503-753; - оплати е-лікарняних – зателефонувавши на гарячу лінію Фонду соціального страхування України за номером: 0-800-501-892. Страхові виплати та соціальні послуги потерпілим на виробництві за І півріччя 2021 року Станом на 01.07.2021 щомісячну грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого, у Хотинському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області отримують 132 потерпілих від нещасного випадку на виробництві та 10 осіб, які мають право на щомісячні страхові виплати, в разі втрати годувальника. Продовжують отримувати страхові виплати 3 внутрішньо переміщені особи: з Донецької області 1 особа та 2 особи з Луганської області. За січень-червень 2021 року витрати на страхові виплати склали 2386,4 тис. гривень. У структурі страхових виплат, здійснених за січень-червень 2021 року, основна частина припадає на: - щомісячні страхові виплати в разі часткової чи повної втрати працездатності – 2077,4 тис. грн, що становить 87% витрат на страхові виплати; - щомісячні страхові виплати особам, які мають на це право в разі втрати годувальника, – 145,9 тис. грн, що становить 6%; - страхові виплати одноразової допомоги потерпілому в разі стійкої втрати професійної працездатності – 79,1 тис. грн (3%); - допомогу по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві – 84,0 тис. грн (4 відсотки). Видатки на медичні та соціальні послуги здійснено в сумі 229,3 тис. гривень. Оплачено витрати на лікарські засоби та вироби медичного призначення двом потерпілим на суму 16,3 тис. грн; виплати на догляд за особами з інвалідністю становлять 172,2 тис. грн: 6 осіб з інвалідністю одержали виплати на побутове обслуговування, 4 – на постійний сторонній догляд та 1 – на спеціальний медичний догляд. Профінансовано витрати на технічні та інші засоби реабілітації 2 потерпілим на загальну суму 8,7 тис. гривень. Компенсовано витрати на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та транспортне обслуговування 6 особам з інвалідністю в сумі 1,5 тис. гривень. Профінансовано витрати на санаторно-курортне лікування 2 потерпілим на виробництві на загальну суму 30,6 тис. гривень. Потерпілі на виробництві особи з інвалідністю мають право самостійного вибору санаторно-курортного закладу для проходження лікування за кошти ФССУ. Для зручного вибору на вебпорталі Фонду розміщено інформаційний перелік санаторно-курортних закладів у розрізі регіонів, місцерозташування та профілів санаторно-курортного лікування, за якими надаються послуги потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання. Перелік доступний на головній сторінці офіційного вебсайту ФССУ у розділі «Оголошення»: http://www.fssu.gov.ua/.../main/uk/publish/article/962596. Тетяна Бродовінська, в.о. начальника Хотинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області.

Фото представляє Сандуляк Христина, учениця 11 класу. Клішковецька школа Л.Каденюка.

Звіт голови районної ради ЯНЧАКА Олександра Миколайовича про свою діяльність з грудня 2020 року по грудень 2021 року Вступ. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає щорічний звіт голови районної ради про свою діяльність, у тому числі про виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації». Сьогодні, разом з Вами, хотів би проаналізувати, що вдалося зробити позитивного з грудня 2020 року по грудень 2021 року. Хочу відразу наголосити, що звіт голови – це підсумок роботи за рік всього депутатського корпусу районної ради, постійних комісій, виконавчого апарату ради, керівників територіальних громад. Адже голова ради не може одноособово вирішити всіх тих питань, які вирішувалися на протязі року. Депутатський корпус районної ради спільно з органами виконавчої влади повинен нести відповідальність за вирішення тих проблем, які існують на даний час в районі в питаннях економіки, бюджету та управління територією. Перш за все зазначу, що районна рада та її виконавчий апарат працюють у правовому полі у відповідності з Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», чітко дотримуючись повноважень та норм, що передбачені Регламентом роботи районної ради VІІІ скликання. У звітному періоді районна рада працювала згідно з планом роботи, спрямовуючи свої зусилля на закріплення позитивного досвіду, запровадження нових підходів у роботі та пошуку шляхів сприяння економічному зростанню та соціальному розвитку району. Я можу охарактеризувати роботу районної ради як конструктивну та послідовну, і незважаючи на політичні та економічні труднощі, що є у державі, нам з Вами вдається зберігати стабільність, знаходити порозуміння та приймати виважені рішення. Діяльність районної ради восьмого скликання розпочалася у складних умовах, причиною яких була складна ситуація, що склалася в цілому в державі (Пандемія коронавірусної хвороби (COVID-19), військові дії в ООС, початок реформ, процес децентралізації) і відповідно у економічній та соціальній сферах району також. Хоча виклики в економіці, соціальній сфері, політиці були суворим випробуванням для самоврядної влади району на здатність не лише працювати у складних умовах, а й проявляти при цьому високий рівень відповідальності і професіоналізму. Це стало можливим завдяки простому, але досить надійному правилу – протистояти усім негараздам можна тільки об’єднавши зусилля всіх і кожного. Тому, насамперед, хочу подякувати депутатам як районної, так і міських, селищної та сільських рад, міським, селищному і сільським головам, керівникам підприємств, установ, організацій. Сьогодні можна стверджувати, що депутати районної ради добре обізнані з проблемами своїх виборців, а головне – спроможні відстоювати їх інтереси і району в цілому. Всіх депутатів райради об’єднує саме небайдужість до проблем виборців. А той факт, що кожен з них по-своєму уявляє вихід з тієї чи іншої ситуації, змушує більш уважно ставитись одне до одного, враховувати думки колег, наполегливо пояснювати деякі законодавчі аспекти діяльності ради, враховувати політичні обставини в країні. Така праця дає відчутні результати. Саме у співпраці – запорука нашого з вами успіху. Разом з тим роботу районної ради за звітний період неможливо оцінити без урахування тих політичних подій, які відбулися і проходять в цей час у державі. Сучасні зміни у законодавстві, я маю на увазі реформи в основних галузях, які розпочато, але не повністю ще завершено, децентралізація та посилення ролі органів самоврядування в суспільстві. Змінились акценти щодо ролі місцевого самоврядування, але не змінилась наша свідомість. Зрозуміло, що такі вади одразу не викорінити, треба послідовно і наполегливо працювати над формуванням самоврядних структур. Про депутатський склад ради. Місцеві вибори в Україні - це спосіб формуванняпредставницьких органів місцевого самоврядування в Україні та органів владиобласних, районних,міських, районних у містах,сільських,селищних рад, голів об’єднаних громад та селищних,сільських, міських голів. Цьогорічні місцеві вибори проводились за пропорційною системою з відкритими партійними списками, коли депутати районної ради обирались за партійними списками із закріпленням їх за виборчими округами, хоча висувати кандидатів у цих округах могли лише місцеві партійні організації Так жителі Дністровського району віддали перевагу кандидатам від 7 політичних сил, що склали у новій раді таку кількість депутатських місць: Аграрна партія України – 9; політична партія « Слуга народу » - 8; Політична партія «Європейська Солідарність» - 6; політична партія ВО «Батьківщина» — 5;  політична партія «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА – ЗА ЖИТТЯ» - 5; політична партія «Радикальна Партія Олега Ляшка » — 5; політична партія «Громадський рух «Народний контроль» -4. Реєстрація депутатських фракцій була здійснена на підставі єдності політичних поглядів та партійного членства і мала на меті створення ефективних умов для реалізації власних прав та виконання обов’язків депутатів, передбачених чинним законодавством України, а також поєднання зусиль та пошуку компромісів з іншими депутатськими формуваннями на основі спільності інтересів, поглядів та політичної спрямованості. Створення фракцій дало позитивні моменти, серед яких можна визначити найголовніший: єдність фракції у прийнятті рішень. Крім цього, створення фракцій ставить за мету сприяння її членам у здійсненні їхніх депутатських повноважень у виборчих округах, постійних і тимчасових комісіях, трудових колективах. Головним завданням фракцій є сприяння у прийнятті радою продуманих та ґрунтовних рішень, а також задоволення вимог депутатів під час здійснення їхніх повноважень. При цьому обговорюються мотиви голосування «за» чи «проти» з конкретних питань, а також відбувається оперативне консультування між членами фракції. Як показав минулий рік новообраний депутатський корпус здатний взяти відповідальність за вирішення тих складних проблем, які існують на даний час в районі в питаннях економіки, бюджету, впровадженні реформ та розвитку району. Про сесійну діяльність. Основною організаційно-правовою формою роботи районної ради була і залишається сесійна робота, яка складається з пленарних засідань, засідань постійних комісій. Вважаю, що маємо позитивні напрацювання в організаційному забезпеченні роботи сесій районної ради. Дотримуючись одного із основних принципів місцевого самоврядування – принципу гласності, ми завжди запрошували на сесії депутатів Верховної Ради України, депутатів обласної ради, керівників органів місцевого самоврядування району, керівництво райдержадміністрації, представників громадських організацій, керівників підприємств, установ та організацій, представників засобів масової інформації. За звітний період відповідно до вимог статті 46 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні» відбулося 4 сесії районної ради, на яких вирішувались питання регіонального масштабу, що виникали у процесі діяльності районної ради з врахуванням думки всіх депутатів та їх виборців. При цьому робота районної ради велася згідно із затвердженим Регламентом. Її повноваження реалізувалися шляхом прийняття відповідних рішень, яких за звітний період ухвалено 94. Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», щороку на сесіях затверджується план роботи районної ради, який попередньо обговорюється на засіданнях постійних комісій районної ради. Із урахуванням плану роботи районної ради на рік, відповідно розробляються плани роботи постійних комісій . Проводяться і здійснюються заходи з підготовки та проведення сесій районної ради, засідань її постійних комісій, готуються графіки їх засідань. Під час підготовки проектів рішень, їх ухвалення на сесіях, керівництво районної ради та її виконавчий апарат працювали у правовому полі, неухильно дотримуючись вимог чинного законодавства України. Про це свідчить той факт, що жодне рішення районної ради не було опротестоване та відмінено згідно вимог чинного законодавства. Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», проекти рішень, включені до порядку денного сесій районної ради, за 10 робочих днів, розміщувались на офіційному веб-сайті районної ради. Депутати мали можливість завчасно ознайомитися з проектами рішень та довідковими матеріалами, щоб внести свої пропозиції, належно підготуватися до сесії. Цьому сприяло і завчасне опублікування проектів рішень, і їх попередній розгляд постійними комісіями. Крім того, районна рада вчасно повідомляла про час та основні питання, що планувалися до розгляду на сесіях на офіційному сайті районної ради. Адже це дало можливість виборцям не лише дізнатися про основні питання, які розглядатимуться, а разом із депутатами взяти участь в аналізі порушених проблем, обмірковуванні проектів майбутніх рішень. Всі пропозиції узагальнювалися, попередньо узгоджувалися з постійними комісіями. Крім того, на веб-сайті районної ради розміщуються протоколи засідань постійних комісій та сесій районної ради. А згідно внесених змін до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», також оприлюднювалися на сайті районної ради в день проведення сесії результати поіменного голосування. При підготовці питань на сесію районної ради в комісіях обов’язково проходило їх обговорення. Хотілося б також зазначити, що в комісіях розглядаються не тільки профільні питання, а й ті всі, що вносяться на розгляд сесії. Кожне рішення повинно прийматися виключно в інтересах виборців, тому позитивно його оцінити має абсолютна більшість депутатів. Кожен депутат має змогу ретельно вивчити всі запропоновані проекти рішень, отримати від фахівців необхідні роз’яснення, а в разі потреби – внести відповідні зміни. Обговорення в постійних комісіях ніколи не обмежується часом. Коли ж така підтримка та погодження є, то на пленарних засіданнях сесії рішення ухвалюються без зайвих суперечок. За звітний період депутатами районної ради прийнято ряд протокольних рішень – звернень до Президента України, Верховної Ради та Кабінету Міністрів, тематика яких різноманітна. Про діяльність постійних комісій. Важливою складовою роботи районної ради є діяльність постійних комісій районної ради, які згідно статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є органами ради, створеними для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради. Як показала практика, левова частка роботи з розгляду питань відбувається саме на засіданнях профільних постійних комісій. В районній раді створено 7 профільних постійних комісій: - з питань розвитку місцевого самоврядування, правових питань, регламенту, етики, депутатської діяльності та контролю за виконанням рішень районної ради; - з питань соціально-економічного розвитку, гуманітарних питань та регуляторної політики; - з питань бюджету; - з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою; - з питань комунальної власності, житлово - комунального господарства, енергозбереження та транспорту; - з питань освіти, культури, молоді, фізкультури і спорту; - з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення. З метою всебічного вивчення та обговорення питань, районною радою практикувалося проведення спільних засідань постійних комісій. Розгляд питань одночасно депутатами всіх комісій викликає значно жвавіше обговорення, а їх аналіз має більш предметний характер, вноситься більше конкретних пропозицій. У звітному періоді було проведено 3 таких засідання. Крім проектів рішень з питань, що виносились на розгляд сесій, було розглянуто ряд інших питань та ухвалено відповідні рекомендації. Протягом звітного періоду проведено 18 засідань постійних комісій, в тому числі 3 спільних, на яких розглянуто 176 питань. В цілому організація роботи постійних комісій свідчить про те, що депутати районної ради у переважній більшості налаштовані на цілеспрямовану, конструктивну працю. Як раніше я зазначав, на засіданнях постійних комісій завжди проходить попереднє обговорення питань, винесених на сесію районної ради. Це дає можливість депутатам з’ясувати у відповідних спеціалістів незрозумілі їм моменти та отримати відповіді на запитання, за потреби ознайомитися із законодавчими актами, на яких ґрунтуються проекти рішень ради. Про інформаційну політику. Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачена підпорядкованість між радами різних рівнів, але життя диктує свої умови і підказує, що сьогодні слід об’єднувати зусилля органів місцевого самоврядування. За таких обставин районна рада приділяє велику увагу зміцненню зв’язків з міськими, селишною та сільськими радами. Пріоритетним сучасним напрямом роботи районної ради є подальша інформатизація та комп’ютеризація діяльності органів місцевого самоврядування району. На мою думку, подальша інформатизація діяльності місцевих рад суттєво підвищує якість затверджених радами рішень, дає змогу вивчати досвід роботи рад інших регіонів України, протидіє корупційним діянням та показує низьку якість діловодства в раді. Районною радою вживаються заходи щодо комп’ютеризації районної ради і мультимедійного комп’ютерно-технічного забезпечення проведення сесій, засідань комісій, тощо. Здійснюється цифровий аудіо запис подій, фотозйомка, розширено мережу внутрішнього зв’язку, приміщення районної ради обладнано Wi-Fi швидкісний доступ до мережі Інтернет, щоб була змога працювати в ньому з досить швидкісним каналом підключення прямо під час нарад, комісій, сесій, інших заходів. У 2021 році було продовжено ґрунтовну роботу щодо удосконалення і модернізації офіційного веб-сайту, фейсбук-сторінки районної ради. Спеціалісти виконавчого апарату районної ради наполегливо працюють над вдосконаленням сайту, набувають практичного досвіду керування ним, ставлячи за мету його невпинний розвиток. Тож, громадяни у відкритому режимі мають доступ до інформації про основні новини, події, архівні матеріали; анонси найважливіших заходів на поточний тиждень, до оголошень і привітань та безліч іншої корисної й цікавої інформації. Сьогодні вже ми повинні будувати свою інформаційну політику так, щоб кожен депутат чи житель району, працівник виконавчого апарату районної ради мав вільний доступ через комп’ютерний чи електронний зв’язок до статистичних даних і міг побачити, на якому рівні знаходиться той чи інший населений пункт чи територіальна громада. Вважаємо, що дуже важливим питанням, над яким ми повинні працювати, є розроблення і реалізація районної програми інформатизації органів місцевого самоврядування, що вкрай необхідне при об’єднанні громад. Адже сама суть об’єднання громад – це наближення і покращення надання різного роду послуг населенню, щоб облегшити їх життя. Все це неможливо зробити без комп’ютерної техніки. Перш за все потребує покращення інформування місцевих рад з тим, щоб організація їх роботи велася у відповідності до чинного законодавства. Для забезпечення ефективної роботи нами використовувалися різні форми і методи. Зокрема, хотів би підкреслити виняткове значення співпраці із засобами масової інформації району. Представники мас-медіа завжди запрошуються на її пленарні засідання сесій, на інші заходи. В районних ЗМІ періодично висвітлюється діяльність органів місцевого самоврядування району, друкуються актуальні інтерв’ю з посадовцями народовладдя, випускаються тематичні радіоефіри, які відображають діяльність районної та місцевих рад району. Завдячуємо журналістам та керівникам цих установ за плідну співпрацю. Бюджет Невід’ємною умовою реалізації будь-яких програмних заходів є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу, що є чи не найголовнішим у діяльності районної ради. Питання формування бюджету, наповнення дохідної частини, ефективний розподіл та перерозподіл бюджетних коштів розглядалися на всіх без винятку пленарних засіданнях районної ради. Бюджетні питання займали основне місце в порядку денному пленарних засідань районної ради. Практично на кожній сесії розглядались питання виконання та коригування районного бюджету. Спільно з фінансовим управлінням райдержадміністрації та постійною комісією районної ради з питань бюджету своєчасно і оперативно здійснювався перерозподіл бюджетних призначень видаткової частини районного бюджету з тим, щоб головні розпорядники коштів змогли використати всі наявні фінансові ресурси для забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ, забезпечували видатки по захищених статтях. Протягом звітного періоду бюджет району був на постійному контролі, оскільки депутати районної ради значну увагу приділяли бюджетному процесу, зокрема і пошуку додаткових джерел наповнення дохідної частини, забезпеченню максимально ефективного використання бюджетних коштів, оптимальному розподілу коштів відповідно до заходів програм, затверджених рішеннями районної ради. Однак проблемним питанням функціонування Дністровської районної ради, була ситуація, що склалася із виплатою заробітної плати працівникам Хотинської районної ради. Станом на 26 лютого 2021 року до районного бюджету Дністровського району було перераховано залишки коштів районних бюджетів ліквідованих районів: - Кельменецького району в сумі – 2570,0 тис. грн.; - Сокирянського району в сумі 834,6 тис.грн. Залишки коштів районного бюджету Хотинського району, в сумі 1777,3 тис. грн. до районного бюджету Дністровського району не перераховані. В ході пленарного засідання ІІ сесії Дністровської районної ради, яке відбулося 26 січня поточного року, депутатами районної ради, у зв’язку з мізерним фінансуванням (обсяг Дністровського районного бюджету на 2021 рік згідно рішення І сесії Дністровської районної ради від 29.12.2020 року №20.1.2-1/20 складає 51,0 тис.грн.), було скориговано проект рішення сесії «Про уточнення показників районного бюджету Дністровського району на 2021 рік», а саме: внесено зміни в частині здійснення виплат заробітної плати працівникам Хотинської районної ради, за умови перерахунку залишків коштів районного бюджету Хотинського району до районного бюджету Дністровського району. Проте дані залишки вчасно не було перераховано, що створювало передумови для не виплати заробітної плати працівникам Хотинської районної ради. З урахуванням вищевикладеного, районна рада просила втручання облдержадміністрації для позитивного вирішення проблемного питання та надання відповідних доручень профільним службам, з метою оперативного врегулювання та уникнення виникнення заборгованості заробітної плати працівникам Хотинської районної ради. Крім того, протягом звітного періоду, згідно чинного законодавства, проводилися виплати середньої заробітної плати звільненому голові Хотинської районної ради Бринь Т.І. та заступнику голови Кельменецької районної ради Горобцю А.І. Робота з майном спільної власності територіальних громад сіл, селища району. Дієвість місцевого самоврядування значною мірою залежить від його матеріальної та економічної бази: це і кошти місцевого бюджету, і комунальна власність. Конституція України надає територіальним громадам право володіти, ефективно використовувати і розпоряджатися майном комунальної власності – як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування. Відповідно районна рада є органом місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селища району, у межах повноважень, визначених Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими законами. Однак, відповідно до змін адміністративно-територіального устрою України, згідно Постанови Верховної Ради України №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» було ліквідовано Кельменецький, Хотинський, Сокирянський райони та утворено Дністровський район Чернівецької області. З урахуванням положень Закону України №1009 «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», п.62 Розділу V Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв’язку з реорганізацією Кельменецької, Хотинської, Сокирянської районних рад, Дністровська районна рада, яка представляє спільні інтереси громад новоутвореного району, є правонаступником всього майна, прав та обов’язків відповідних рад.Все рухоме та нерухоме майно Сокирянської та Хотинської районних рад передано відповідним об’єднаним територіальним громадам. Дністровська районна рада являється співвласником адмінбудівлі з Кельменецькою селищною радою, яка знаходиться за адресою: смт Кельменці , пл. Центральна, 2 (частина ІІ поверху), де і розміщений виконавчий апарат районної ради. Площа – 557,40 кв.м. (30%). Крім того, районна рада продовжила роботу за взятими на себе раніше зобов’язаннями, як правонаступник Кельменецької районної ради. Рішеннями ІІІ сесії VIII скликання затверджено ліквідаційні баланси: Органу приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селища Кельменецького району, комунальної установи «Група по господарсько-транспортному обслуговуванню», комунального підприємства Редакція Кельменецького районного радіомовлення.Також рішенням ІІІ сесія припинено процедури ліквідації юридичних осіб КП «Райкомунсервіс», КП «Кельменецька профдезінфекція», КЗ «Кінотеатр Дон» та здійснено подальшу їх передачу у комунальну власність Кельменецької селищної ради. Протягом звітного періоду нам з вами вдалося забезпечити безперебійну роботу Комунального підприємства ”Дністровське районне бюро технічної інвентаризації” (рішенням Кельменецької ОТГ відмовлено щодо входження до складу Засновників), яке залишилось у підпорядкуванні районної ради, здійснює свою діяльність, сплачує вчасно податки тут в районі і заробітну плату своїм працівникам. Про виконавчий апарат. Відповідно до наданих законом повноважень голова районної ради здійснює керівництво і відповідає за організацію роботи виконавчого апарату районної ради. Хочу констатувати, що робота виконавчого апарату в звітному періоді була організована на належному рівні. Виконавчий апарат районної ради в своїй практичній діяльності керувався Конституцією України, Законами України, Указами Президента України, Постановами Верховної Ради та Кабінету Міністрів України; забезпечував здійснення повноважень ради і діяв на підставі Регламенту роботи районної ради та Положення про виконавчий апарат. Протягом звітного періоду виконавчий апарат здійснював організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, її органів, депутатів, сприяв здійсненню радою взаємодії та взаємозв’язків з територіальними громадами, місцевими органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування. Діяльність всіх підрозділів виконавчого апарату протягом звітного періоду відзначалась відповідальною і змістовною підготовкою аналітичних матеріалів, достатнім рівнем проведення експертиз проектів рішень, які вносились на пленарні засідання ради, що свідчить про достатню освітню, професійну і фахову підготовку працівників всіх відділів. Своєчасно і якісно готуються всі документи, наради, пленарні засідання та засідання постійних комісій. Відсутні нарікання на роботу виконавчого апарату і з боку обласної ради, і з боку депутатів районної ради. Виконавчий апарат районної ради за звітний період здійснив організаційне забезпечення діяльності голови районної ради, його заступників, депутатів районної ради. Він працював згідно затвердженого плану у відповідності до покладених на нього повноважень та обов’язків, активно сприяв роботі постійних комісій, робочих груп, депутатів у підготовці питань, які виносились на розгляд районної ради. Головна увага працівників зосереджувалася на якісному проведенні пленарних засідань районної ради, на підготовці довідкових матеріалів з питань, що на них розглядалися та проектів рішень з них. Працівники апарату сумлінно і якісно виконували свої обов’язки, в т. ч. і по забезпеченню правильності оформлення та своєчасності проходження документів в апараті, їх прийому і обробці, аналізу та доставці службової кореспонденції адресатам. Крім того забезпечували оформлення і розсилку в установленому порядку актів ради та її органів, опублікування в Інтернеті цих та інших офіційних матеріалів, інформації про діяльність ради, тощо Здійснюючи організацію діловодства в апараті, облік, зберігання та забезпечення користування документами ради, її органів, комплектування архіву, підготовка документів та архівних справ для передачі їх в установленому порядку на постійне зберігання працівники відділу домоглися чіткого і якісного, вчасного виконання цих функцій. Своєчасно здійснювалося друкування, розмноження та направлення розпорядчих документів голови районної ради, рішень ради і комісій у відповідні органи, організації, установи, підприємства. Не менш важливим в роботі районної ради є опрацювання документів, яких за звітний період надійшло близько 245 листів, відправлено 266 листів. За звітний період головою Районної ради видано всього 152 розпорядження з них з основної діяльності – 55. Всі без винятку документи були взяті на контроль і виконані в установлені терміни. Одержуючи постійно необхідну інформацію про хід виконання доручень та результати розгляду документів, взятих на контроль, я як голова ради маю можливість вчасно і ефективно втрутитися та проконтролювати цей процес. Протягом 2021 року здійснювалося матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності районної ради, постійних депутатських комісій. Був належним чином організований бухгалтерський облік фінансово-господарської діяльності районної ради (як юридичної особи), створені належні матеріальні, технічні, санітарні умови для організації діяльності ради. Крім того, виконується постійно особливо важливі завдання по впровадженню електронних систем здійснення публічних закупівель, участь в роботі тендерного комітету тощо. Розвинути бажання і вміння службовця працювати з максимальною віддачею – це дуже складний, але найбільш надійний спосіб підвищити ефективність управління. У своїй діяльності я як голова районної ради приділяв постійну увагу підвищенню професійного рівня керівників місцевих рад, посадових осіб місцевого самоврядування. Сучасний стан державного будівництва в Україні висуває низку проблем – економічних, соціальних, політичних та управлінських, які доводиться вирішувати районній раді, іншим органам місцевого самоврядування, депутатам. Здійснення реформування галузей, загальнополітичні та соціально - економічні перетворення у суспільстві, трансформація держави із системи звичного розуміння до нових вимірів буття як у побутовому, так і в політичному житті вимагає від працівників органів місцевого самоврядування, депутатів вивчення та достатньо глибоке знання законів України, інших нормативно – правових актів. Часті зміни в законодавчих актах з питань, що відносяться до компетенції апарату, ускладнюють його роботу та потребують постійного аналізу та контролю, самоосвіти та підвищення фахового рівня працівників виконавчого апарату. Зокрема з метою забезпечення оформлення прав спільної власності територіальних громад району в порядку, визначеному Законом України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, працівниками вживалися відповідні заходи в напрямку приведення майнових відносин у сфері комунального майна у відповідність до норм чинного законодавства та переоформлення правовстановлюючих документів на об’єкти комунальної власності: технічних паспортів та свідоцтв про право власності територіальних громад сіл, селища району, в особі районної ради. Виконавчий апарат у вирішенні актуальних питань забезпечував взаємозв’язок районної ради з територіальними громадами, міськими, селищною та сільськими радами, надавав їм методичну допомогу з питань, віднесених до його компетенції. В цілому хочу відмітити якісне виконання своїх функціональних обов'язків всіма працівниками виконавчого апарату ради. Посадові особи виконавчого апарату ради брали участь у проведенні нарад при голові районної ради, де розглядались питання, вирішення яких є важливим для життєдіяльності територіальних громад району. Протидія та запобігання корупції Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших антикорупційних нормативно-правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією у виконавчому апараті районної ради проведена робота по електронному декларуванню доходів та фінансових зобов’язань посадових осіб місцевого самоврядування. Належним чином було організовано й роботу щодо самого електронного декларування, який охоплював всіх суб’єктів декларування (депутатів та посадових осіб) й усі типи декларацій. Депутати районної ради та посадові особи, які відповідно до чинного законодавства мали обов’язок подати декларації дотримались вимог законодавства щодо фінансового контролю та термінів подачі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та виконали їх своєчасно. Окремо хочу зупинитися на здійсненні заходів щодо протидії та запобігання корупції. На вимогу чинного законодавства на ІІІ сесії, яка відбулася в травні 2021 року, було затверджено затвердження процедури врегулювання конфлікту інтересів під час участі у розгляді, підготовці і прийнятті районною радою рішень та забезпечення вимог законодавства щодо подання декларацій депутатів районної ради, якого дотримуємося в своїй діяльності. Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших антикорупційних нормативно-правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією та постійного інформування працівників виконавчого апарату районної ради щодо небезпеки корупції та наслідків корупційної поведінки у виконавчому апараті районної ради було розроблено План заходів щодо запобігання і протидії проявам корупції та корупційних діянь. Семінари, наради З метою своєчасного реагування на внесення змін до діючого та прийняття нового законодавства, тісної взаємодії та обміну досвідом протягом звітного періоду я намагався приймати участь у всіх заходах, організованих для органів місцевого самоврядування. Так, у складі делегації голів районних рад Чернівецької, Волинської, Рівненської, Івано-Франківської та Львівської областей, мною взято участь у засіданні комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади та місцевого самоврядування, яке відбулось 16 лютого. За участю народних депутатів України Валерія Божика та Володимира Козака, які представляють у парламенті Чернівецьку область, було обговорено проблемні питання функціонування новостворених районних рад, переліку їх повноважень та ресурсного забезпечення діяльності. За участі першого заступника голови Чернівецької обласної ради Миколи Гуйтора, заступника голови обласної ради Михайла Павлюка, народного депутата України Валерія Божика, директора Агенції регіонального розвитку Олексія Грушка, депутатів місцевих рад, голів районних рад, представників територіальних громад області, керівників підприємств, виробників та науковців мною взято участь 25 лютого у першому засіданні робочої групи з вивчення питань створення спеціальної (вільної) економічної зони або запровадження спеціальних режимів інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку Чернівецької області. Головною метою зустрічі стало створння амбітного плану - напрацювання механізмів і конкретних пропозицій для створення відповідного законопроєкту, який в перспективі повинен стати повноцінним законом, який в подальшому лобіюватимуть народні депутати від Буковини. 20 квітня 2021 року спільно з депутатами від фракції політичної партії «Слуга народу» Дністровської районної ради взято участь у зустрічі депутатів Верховної Ради України Міжфракційного об‘єднання «Буковина», а саме: Валерія Божика, Володимира Козака, Олени Лис, Георгія Мазурашу, Максима Заремського, основними питаннями для обговорення були: напрямки співпраці депутатів всіх рівнів для налагодження тісної взаємодії задля ефективної реалізації питань життєдіяльності Буковини, зокрема щодо функціонування районних рад, територіальних громад на фоні нових повноважень, вирішення проблемних питань в сфері освіти, медицини та щодо покращення стану об’їзних автомобільних доріг. 03 червня 2021 року відбулося перше засідання Конгресу місцевих та регіональних влад, в якому Дністровська районна рада взяла участь спільно з керівниками органів місцевого самоврядування Дністровського району в режимі Zооm-конференції, серед основних завдань якого є сприяння ефективному завершенню реформи місцевого самоврядування та налагодження ефективної взаємодії державних органів, моніторинг суспільно-політичних і соціально-економічних процесів, що відбуваються в державі на регіональному та місцевому рівнях. Конгрес створено на заміну Раді розвитку громад та територій. На порядку денному стояло питання фінансування районних рад, готовність до опалюваного сезону та передача освітньо-професійних училищ на баланс місцевих громад. Президент Зеленський зауважив, що на місцеве самоврядування ще чекають реформи, а влада "уважно слідкує" за процесом передачі громадам об'єктів. За його словами, спільно з урядом та парламентом буде ініційовано законопроєкти щодо оптимізації дохідної частини місцевих бюджетів. Головою Палати місцевих влад обрано Львівського міського голову Андрія Садового, його заступниками стали Житомирський міський голова Сергій Сухомлин та міський голова Дніпра - Борис Філатов. Дністровська районна рада вступила у членство Асоціації органів місцевого самоврядування. Активною була співпраця районної ради з Асоціацією районних і обласних рад щодо опрацювання різноманітних законопроектів і нормативних документів, зокрема, для внесення змін до Державного бюджету України, удосконалення реформи органів місцевого самоврядування. Так спільно з головою Вижницької районної ради Михайлом Андрюком та заступником голови Чернівецької районної ради Олександром Каспруком взято участь у Зборах Української асоціації районних та обласних рад на тему «Проблемні питання фінансового забезпечення діяльності районних рад», які відбулися в м. Київ. Захід був організованим саме за ініціативи голів районних рад. Пропозиція проведення Зборів виникла та викликана насамперед у керівників органів місцевого самоврядування субрегіонального рівня у зв’язку з реалізацією законів за реєстраційними номерами № 907-IX та 1009-IX. 14 липня 2021 року спільно з представниками об’єднаних територіальних громад Дністровського району взято участь у Форумі громад Дністровського каньйону. В с. Михальче Коломийського району, що в Івано-Франківській області, зібралися представники 33 громад Івано-Франківської, Чернівецької, Тернопільської та Хмельницької областей, чиї території межують із Дністром, щоб обговорити перспективи розвитку туризму тощо. Форум був організований Городенківською міською радою та програмою ULEAD з Європою. 16 липня 2021 року в залі засідань Дністровської районної ради організовано семінар-навчання з питань організації та запровадження бюджетного планування у середньостроковому періоді на рівні територіальних громад. Крім того, у звітному періоді я особисто брав участь у сесіях обласної ради, селекторних нарадах,тощо. В рамках робочого візиту голови обласної ради в липні поточного року, обговорено перспективи та проблемні питання соціально-економічного розвитку району, окреслено основні можливості розвитку підприємництва, рекреаційного потенціалу місцевих громад, залучення інвестицій, міжмуніципального співробітництва в сфері туризму у форматі розвитку громад Дністровського каньйону. В ході зустрічі обговорено також поточні та робочі питання діяльності районної ради. 2 вересня 2021 року мною, спільно з головою Вижницької районної ради Михайлом Андрюком взято участь у IV Загальних Зборах Асоціації органів місцевого самоврядування ЄВРОРЕГІОН "КАРПАТИ - УКРАЇНА", 3 вересня - у V Форумі місцевого розвитку у м.Трускавці. У ході загальних Зборів Асоціації органів місцевого самоврядування ЄВРОРЕГІОН "КАРПАТИ - УКРАЇНА" підбито проміжні підсумки та затверджено основні напрямки діяльності Асоціації на 2022 рік. Окрім офіційних заходів, районна рада, депутатський корпус та представники територіальних громад району приймали участь у культурно-масових, спортивних заходах. Так, у складі збірної команди Дністровського району у травні прийнято участь в обласній спартакіаді, де взято багато призових місць, а в грудні в турнірі з міні-футболу, що був приурочений Дню Збройних Сил України. З метою заохочення до активного громадського життя та відзначення жителів району впродовж звітного періоду Подякою районної ради нагороджено 13 осіб, зних 9 депутатів. Почесною грамотою районної ради нагороджено 105 осіб. Цією грамотою відзначений один депутат районної ради нинішнього складу. Одним із питань, яке практично в тому чи іншому вигляді розглядалось на кожному засіданні семінару, наради чи робочих груп були проблемні питання впровадження процесу децентралізації, здійснення адміністративно-територіальної реформи та врегулювання закононодавчої бази в цьому напрямку. Прикінцеві положення. Нам вдалося в такий складний і нелегкий час уникнути соціальних потрясінь, зберегти злагоду й порозуміння, відшукати оптимальні варіанти співпраці усіх гілок влади, політичних сил та громадськості. Вважаю, що це є надійним підґрунтям для подальшої розбудови місцевого самоврядування, примноження й розширення нашої майбутньої діяльності в інтересах територіальних громад району. Вирішуючи актуальні проблеми територіальних громад, районна рада співпрацювала з районною державною адміністрацією, проте, необхідна більш дієва співпраця і підтримка при вирішенні окремих нагальних питань в основних галузях економіки. Серед депутатів нинішнього скликання є немало господарників, приватних підприємців, людей, безпосередньо пов’язаних з виробництвом. І всі ви добре розумієте, що перш ніж починати якусь господарську справу, необхідно мати перспективний та поточний план розвитку. Тільки при такому підході можна сподіватися на певний успіх. Аналіз стану справ в економіці району свідчить, що не маючи плану розвитку району, ми не можемо сподіватися на якісь успіхи. І саме районна державна адміністрація повинна була вже давно взяти на себе відповідальність за виготовлення проекту Стратегічного плану розвитку району бодай на 2022 рік. Попереду у нас великий обсяг завдань соціально – економічного, культурного і духовного розвитку району. Головне – знайти нові підходи і шляхи вирішення наболілих проблем. Запорукою цьому є тісна співпраця районної ради, районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування району і, звичайно ж, бажання всіх депутатів районної ради працювати в ім’я добробуту жителів нашого району. Узагальнюючи зроблене за звітний період, хочу зауважити що є і недопрацювання, не все заплановане вдалося реалізувати. Та хочу зазначити, що всі позитивні напрацювання і досягнення в нашій діяльності вдалося одержати завдяки виваженій співпраці депутатів, виконавчого апарату районної ради, взаємодії з райдержадміністрацією, очільниками громад, керівниками підприємств, установ та організацій, осередків політичних партій та громадських формувань. Прошу всіх до об’єднання і порозуміння та зробити максимум можливого в питаннях соціально-економічної розбудови та стабілізації ситуації в районі. Я щиро дякую всім за підтримку та конструктивні поради, дякую за взаєморозуміння та спільну роботу. З упевненістю скажу, що місцеве самоврядування – надійний партнер і опора держави. Сильна громада – сильна держава. Тому бажаю всім мудрості, виваженості у прийнятті рішень, які були б направлені тільки на посилення наших громад району та покращення ( в міру наших можливостей) життя жителів району. Слід також зазначити, що система місцевого самоврядування в Україні не відповідає потребам суспільства. Ми з вами здатні вирішувати набагато більше. Але, на жаль, потенціал місцевого самоврядування не реалізовується із-за недосконалої законодавчої бази, відсутності фінансових ресурсів та багатьох інших чинників. Я, як голова ради, постійно тримаю зв'язок з керівництвом обласної ради, обласної державної адміністрації. Також хочу сказати добрі слова про роботу з обласними депутатами. На сесіях обласної ради відчувається добрий лобізм інтересів району. Хочу відмітити, що налагоджена тісна співпраця з народними депутатами України, які спільно виважено ставляться до проблем, які ми хочемо вирішити і правильно розставляють акценти, при цьому не забуваючи про наших людей та їх потреби. Переконаний, що така співпраця дасть більше користі. Життя не стоїть на місці. Тому, говорячи про зроблене по соціально-економічному розвитку району, вирішуючи проблеми повсякденного життя, доводиться одночасно думати й про розв’язання нових проблем, про завдання завтрашнього дня. На закінчення я хочу сказати, що добре усвідомлюю, наскільки сьогодні багато проблем, наскільки складно живеться переважній частині жителів району. Наше завдання – допомогти всім, хто звертається до нас за допомогою, бути максимально уважними і ввічливими. Адже заради цього ми і працюємо. Добрими справами, виходячи із реальних можливостей, для своїх територіальних громад, їх проблемами і турботами живе і переважна більшість депутатів райради VІІІ скликання. Підводячи підсумок діяльності районної ради за звітний період, хочу відмітити, що всі свої зусилля рада спрямовувала на ефективне вирішення економічних, соціальних, культурних проблем жителів територіальних громад району, проводила значну роботу щодо забезпечення стабільної ситуації району, виступала організуючою і консолідуючою ланкою. Всі ті позитивні напрацювання і досягнення вдалося одержати завдяки кропіткій щоденній наполегливій спільній праці голови районної ради, депутатського корпусу, постійних комісій та виконавчого апарату районної ради, завдяки взаєморозумінню з головами територіальних громад, керівниками підприємств, установ, організацій району. За звітний період досягнуто певних позитивних результатів у вирішення проблемних питань району, забезпечивши функціонування і життєдіяльність територіальних громад. І за це я вдячний всім вам колеги.